» GOD & ENKEL CHOKLADKRÄM

Ett utav lagren i senaste bröllopstårtorna och även krämen runt själva tårtan var den här chokladkrämen. Jag gillade den jättemycket för den ar inte bara god utan den var även väldigt enkel att göra! Inget krångel med att smälta choklad eller liknande utan det var bara att röra ihop ingredienserna. En sats räcker som mellanlägg i en tårta samt som spackel runt om förusatt att man inte har en vansinigt ojämn tårta :o)
Ingredienser:
9 dl florsocker (1 helt paket)
2,5 dl kakao
180 gram mjukt smör
1,25 dl mjölk
3 tsk vaniljsocker
 
Gör så här:
Vispa smöret vitt och luftig. Jag använde balongvispen på Kitchen Aiden och satte den på full fart. När smöret är fluffigt så tillsätter du resten. Och då mengar jag verkligen allt på en gång. Inget fjuttande här inte där då kan det skära sig. Vispa på ganska låg hastighet tills du har en fin len kräm. Lätt som en plätt!
 
Så här ser krämen ut när jag täckt en tårta med den :o)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback