» DRIVBÄNKAR

I helgen fyllde jag mina drivbänkar med jord, sådde en massa frön och satte potatis. Egentligen så hade jag tänkt åka och köpa ett lass jord med släpkärra då jag ganska snart insåg att påsjord inte skulle räcka speciellt långt. Men sen kom jag på att jag kunde gräva i Joels föräldrars komposthög på baksidan av deras hus istället :o) Kändes lite makabert att stöta på en massa kycklingben *haha*

Hur som helst så började jag iaf med att köpa presenning för en billig peng på Byggmax. Denna klippte jag sedan sönder och häftade fast på insidan av drivbänkarna. Jag lät den även gå ner lite på marken. På så vis så slipper jord och vatten siprra ut mellan springorna på brädorna, plus att jorden inte kommer i kontakt med virket :o) Sedan la jag tidningar i botten och öste på med jord. Först kompostjorden och sedan den fina jorden som vi sållade för några veckor sedan. Sist, men inte minst så åkte jag och köpte två säckar med kogödsel och hönsgödsel som jag vände ner i jorden.

Nu väntar jag med spänning på att det ska bröja gro :o) Till helgen så ska jag skruva på de gamla fönsteren på två av drivbänkarna. Jag hade ju egentligen sparat tre fönster från renoveringen, men ett ramlada omkull och gick sönder när det blåste så för några veckor sedan :o(

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback