» SÅ HÄR FINT VAR DET INTE IDAG

Här Har det duggregnat nästan helan helgen, men jag och Joel har varit duktiga ändå och planterat de nya buskarna och tagit bort komposterna och silat jorden. Tänk vad mycket jord det kan bli av tre "små" komposter, men det blir perfekt till mina pallkragar som jag tänkte snickra ihop här i dagarna.
 
Förra helgen där emot så skruvade jag ihop mitt planteringsbord som jag köpt på Bauhaus och planterade alla mina pelargon sticklingar i var sin kruka. Det blev ett gäng. Tur att jag fick låna terrakotta krukor av Joels mamma. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med alla perlargoner (om de över lever ;), men det löser sig nog :o)
 
Som vanligt så gick helgen alldeles för fort, men det känns skönt att veta att man har en hel drös med långhelger framför sig! Nästa helg så ryker den stora lönnen som vi har på tomten och helgen efter det är påsk. Innan man vet ordet av så är det väl sommar å allt :o)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback