» GOTLAND MED BRÖLLOP!

Känslan av att ligga i soffan när sambon går till jobbet för att jobba? Underbar! *hehe* Riktigt skönt att ha ytterligare 1½ veckas semester! Imorgon flyger jag och Emelie till Kalifornien för att gå på min barndomskompis Åsa och hennes blivande, Pers bröllop. Kommer att blir grejt! Jag är tärna och toast madame så planeringen är i full gång :o)
 
Den senaste semesterveckan har spenderats på hemmaplan vilket har varit väldigt skönt. Vi har passat på att vara sociala och träffat en massa härliga vänner, solat badat, gått ut och ätit och gjort lite dagsutflykter.
 
Veckan innan det spenderades på Gotland. Vi var nämligen bjudna på bröllop i Stånga söder om Visby och vad passade väl då bättre än att göra hela Gotland i samma veva :) Jättefin ö! Jag gillade speciellt alla mysiga gränder i Visby och raukarna och stränderna på Fårö! i Visby bodde vi på Frälsningsarmens vandrarhem som jag gärna vill rekommendera. Mysiga och fräscha rum och duschar och det läget var perfekt, mitt emellan hamnen och gamla torget. 
 
Helt oplanerad bild jag lovar. Jag bara hamnade så där ;-p
 
Visby ringmur
 

Vi plankade och såg på Riddarspelen :o)
 
Överallt var det vackra väderkvarnar
 
Vi åkte till Fårö och kikade på raukar
 
Och åt gott fika som vi köpt på Silvis döttrar. / sorters minikakor, kan det bli bättre? :o)
 
Jag och en raukgubbe
 
 
Gammalt vackert fiskeläger
 
 
Käkade lunch vid en hundrauk :o)
 
 
Vi solade och badade på Fårös östra sida
 
Vi besökte ett antal mysiga fik där köerna ofta ringlade långa
 
På vägen tillbaka till Visby åkte vi ut på Furillen. Väldigt vacker halvö och kvällsljuset var fantastiskt!
 
Furillen
 
Furillen
 
Vi gjorde även ett besök i Lummelundagrottan. Jag var där när jag var liten, men jag kan inte säga att jag kände igen mig. Rätt coolt iaf :o)
 
Vi träffade Sabina och Martin i Visby
 
Och drack drinkar med vacker utsikt över Visby hustak och havet
 
Roma kloster. Jag kan tänka mig att teatern här är väldigt stämningsfull
 
Min älskling!
 
Dagen innan bröllopet åkte vi ner till Stånga där vi bodde på Gumbalde. Vi åkte till Ljugarn och Långhammar och kikade på fler raukar.
 
Kvällen innan bröllopet byggde vi tillsammans med Helens släkt en äreport enligt gammal Gotländs tradition. Väldigt trevligt och jättekul att träffa Helens nära och kära innan bröllopet!
 
Äreporten placerades över vägen in till gården där Helene och Erol bor när de är på Gotland.
 
På självaste bröllopsdagen så åkte vi till Ljugaren och solade och badade på förmiddagen. Hela veckan på Gotland var så himla varm! Runt 30 grader så det blev minst ett dopp varje dag.
 
Redo för bröllop!
 
Martin, Joel och Pontus
 
Emily och Dennis
 
Och så var det dags för vigsel. De var så himla fina och såg så kära och lyckliga ut!
 
 
Sötaste Emma saknade sin mamma :o)
 
Avfärd från kyrkan i häst och vagn
 
 
Brudparet under middagen. Temat var ljusblått och de hade verkligen ordnat allt så fint!
 
Senare på kvällen var det "brudvisning" så socknen slöt upp för att önska brudparet lycka till. Det bjöds även på Gotlandsdricka och kakor.
 
Bröllopstårtan var riktigt riktigt god! Choklad, vanilj och en massa annat gott! Tror det var en blandning av sockerpasta och marsipan runt f ör täcket var inte så sött som sockerpasta, men hade inte heller någon distinkt smak av mandel.
 
Sen var det dans hela kvällen lång!
 
En helt fantastisk dag och jag är så glad att jag fick vara med!
 
 


Härliga bilder, ser ut som ni haft det bra. Vi vill ses snaaaart :) Hoppas resan till USA blir toppen och att det bröllopet blir super oxå. Ha så skoj!
Kram E

2014-08-05 // 07:06:41
» Karin

Kul med en uppdatering! Vilken härlig semester ni verkar ha så här långt. Gotland ser ju fantastiskt ut, dit måste jag åka framöver!

Ha det bra i Usa :)

2014-08-05 // 18:28:59
» Stina

Trevligt att se dina fina bilder från Gotlsndsvistelsen och då speciellt från bröllopet förstås.

Hälsn, brudens mor

2014-08-16 // 21:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback