» TRISS I DESSERT

Den här desserten bjöd jag på för jättelänge sedan, men jag tror inte att jag publicerat bilden. Jag kunde inte bestämma mig för att vilken dessert jag ville göra så jag gjorde tre minidesserter istället. Först en lakritsparfait, i mitten en rabarberpaj och längst till höger en brownie med tryffeltopping. Receptet på lakritsparfaiten hittar ni nedan. Receptet på rabarberpajen har jag sölat bort. Kladdkakan är faktiskt Frödinges frysa kladdkaka som jag skurit i bitar och toppat med en hemmagjord chokladganach. sök på chockladganach, det är verkligen jättelätt att göra :o)
 
Den söta burken till vänster är köpt på ÖB för en ringa summa :)
 
 

Ingredienser:
10 st turkisk peppar
4 st äggulor
1 tsk lakritspulver
1 dl florsocker
4 dl Arla® vispgrädde

Gör så här:

Krossa hälften av karamellerna fint i en mortel och resten grovt. Rör ihop dem med äggulor, lakritspulver och florsocker. Vispa grädden och vänd ner. Häll smeten i en form, ca 1 liter. Frys 4-5 tim. Doppa formen i varmt vatten och stjälp upp parfaiten på ett fat. Låt stå i kyl ca 15 min innan servering.



» Jenny

Vad gött det lät! Måste testa ;-) och perfekt att göra små då man har svårt att välja bara en efterätt!!

2014-09-04 // 09:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback