» FJÄDRAR I GRANEN

 
Varför bara använda fjädrar till påsk lixom? :o) Det här pyntet gjorde jag förra veckan. Jag klistrade ihop några fjädrar tillsammans med hängbandet med hjälp av smältlim. När det torkat så virade jag en lite tjockare vit tråd runt toppen och en bit ner. Även denna fäste jag med smältlim. Sedan penslade jag runt om med trälim där jag ville ha glitter som jag sedan strödde över. Om man har ett papper under som man vikt på mitten så är det sedan lätt att skaka av överflödigt glitter och hälla tillbaka det i burken. Jag gjorde några med silverglitter och några med vitt glitter. Det vita glittret glittar just inte så mycket på bilden, men det gör det i verkligheten :o) Sist, men inte minst så trädde jag två pärlor på snöret som jag fäste med lite lim. Klart!:o)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback