» LJUS

 
Man hade ju kunnat tro att man skulle hinna med jättemycket nu när man är ledig, men det känns inte riktigt så. Idag hade jag tänkt att jag skulle ägna dagen åt julpyssel, men nu är klockan snart sex och inget nytt pyssel har ännu sett dagens ljus.
 
Nåja, helt overksam har jag ju så klart inte varit :o) Jag har hängt upp julgardiner i köket och i ett rum på ovanvåningen. Monterat ihop plastgranen (som faktiskt ser tämligen äkta ut) och klätt dem med en massa rött pynt. Blev väldigt stämningsfullt om jag får säga det själv :o) På fredag ska den stora granen inhandlas och kläs i för mig något otraditionella färger. Sen har jag vart ute och gått en timma i solen och lagat mig lite pytt i panna till lunch. Jag har köpt all mat och snackas till glöggmyset på lördag. Sen har jag visst tagit in några minigranar oxå och nu sitter jag här i soffan och drar in dofen av hyacinter. I love it! Vid närmare eftertanke så har jag hunnit med en del trost allt, men inte det jag tänkt mig.
 
Ser ni de små ljuslyktorna på bilden ovan och nedan. Köpte dem på Haga Hem när jag fikade med Emelie för några veckor sedan. Tycker de är riktigt fina och de ger ett vackert sken ifrån sig.
 
 
I år struntar jag i att byta till julgardiner i vardagsrummet, men stjärmorna har åkt upp och som kompensation så har jag pyntat gardinerna med julkulor som jag köpte i Buenos Aires i den där julaffären som jag la upp ett kort ifrån :o)
 
 
NU ska jag nog göra lite julgodis eller ev julpyssla lite ;o) Ha det!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback