» DIY- DEKORERA KAKEL

Den senaste veckan så har jag ägnat mig åt att dekorera kakel. Vi behövde kakla i tvättstugan och vi hade vita kakelplattor över så jag gav mig på att piffa till dem lite med en porslinspenna från Panduro. Ikväll har jag fogat och fixat det sista. Jag är mycket nöjd med resultatet! Det var lite klurigt att få till det runt fönsterbrädan, men det blev helt ok :o) Så nu är vår tvättstuga äntligen helt klar!
 
 
Skynket under bänken sydde jag för ett tag sedan med tyg från Stoff och Stil och en gammal spets som jag fått av mamma. Syns det att jag gillar blått för tillfället? *hehe*
 
 
 
Väldigt ljusgrått kakel och ljusgrå fog. Gamla flaskor i fönstret, segelbåt från Hemtex, kruka från Ica och porslinblåmusslor köpta på Smögen.
 
 
 
Hyllan är gjord av hyllplan i furu som jag målat vita och konsoler som jag köpte som röda på Indiska, men som jag sprayat blå ;o)
 
 
 
Jag fick en dynamo i julklapp som visat sig vara väldigt användbar! Roligare att förvara tvättmedlet så här än att ha ett fult paket ståendes på bänken.
 
 
 
Torkskåp till höger. Bra att ha, men attan va fuktigt det blir i tvättstugan när man har den igång, trots att utblåset går direkt till utsidan.
 


Oh vad fint!
Jag har också funderat på att måla vårt kakel. Hur har färgen på plattorna hållt hittills?

Svar: Tack! Väldigt bra! Ser ut precis som när jag målade det, men sen slits det ju inte så mycket i en tvättstuga eller.. Fast å andra sidan så upplever jag inte att jag putsar kaklet i köket så värst ofta heller 🙈
Linda Einemark

2016-02-16 // 20:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback