» HÖRNDEKORATION- BOLLAR PÅ PINNE :)

'
Vad har folk i hörnen i sina rum egentligen? Jag har inte riktigt tänkt på det innan, men jag tycker alltid att "mina" hörn känns så tomma utan något lull lull. I just det här hörnet så har det stått lite olika saker. Först en mexikansk ugn, sedan en julgran och sist en vas med vit grenar med en ljusslinga i. Eftersom grenarna var vita så kändes det lite tråkigt mot bakgrunden plus att när jag satte in lampa i fönstret så kändes det lixom som att det blev för mycket ljus i samma vrå.
 
För att råda bot på detta så jag köpte några träpinna på Ikea och pysslade ihop ett gäng garnbollar. Jag såg att de hade sånna här pinnar med bollar på Ikea också, men de fanns bara i brunt. Jag ville ha lite mer färg kände jag och dessutom så är det mycket roligare att göra än att köpa färdigt :o)
 
Bollarna gjorde jag genom att blåsa upp ballonger till lagom storlek och sen doppade jag garn i tapetklister innan jag lindade det runt ballongerna.
 
 
Sen fick de torka till ordentligt och efter det var det bara att sticka en nål i ballongerna och fiska ut dem genom ett hål.
 
 
Det känns som att man kan använda sånna här bollar till fler saker. Får klura lite på det :o)
 
Tavlan här ovan köpte jag i Tanzania när jag och pappa var där på safari. Fint minne att ha på väggen. Dessutom så tycker jag att den är riktigt snygg :o)
 


Snyggt, kändes riktigt vårlikt med de gröna bollarna :)har du målat pinnarna också? :)

kram

Svar: Tack :) Nej de var den färgen när jag köpte dem på Ikea. Fanns i en hela massa olika färger. Man kan ju alltid hitta pinnar ute i naturen, men jag tycket det var lite väl snöigt för det så jag körde latmans varianten ;-P
Linda Einemark

2014-01-20 // 19:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback