» TRÄDGÅRDSPYSSEL

Det var ju ett par år sedan jag flyttade till Joel i huset, men detta är första året som jag fixat i trädgården och donat i trädgården. Första året var innan renoveringen och ja, då såg det ju inte alltför roligt ut på utsidan så det kändes lixom inte så kul att fixa. Förra året så var vi i full gång med renoveringen och det var fullständigt kaos i trädgården och i huset också för den delen. I år så har jag för första gången upptäckt hur roligt jag tycker det är med trädgårdsarbete! Förra helgen rensade jag ogräs i rabatterna och till och med det var roligt när solen sken :o) Jag grävde även runt rabatterna och la sten runt dem.
 
Denna helgen så har vi kämpat med att gräva upp buskarna som vi kapade förra helgen. Det tog fyra timmar att gräva runt två av dem och att hugga av stammen under marken med yxa. Det är helt sjukt vad tjocka stammar de har! Jag kan även något ofrivilligt konstaterna att när det kommer till att hugga med yxa så är det ganska bra med råstyrka. Joel var med andra ord aningen bättre på detta moment än mig *hehe*
 
 
Igår var jag även på loppis och kom hem med ett gäng "blomkrukor" och ett bord som jag sprayat vitt. Jag ska ha det i trädgården med blommor på. Jag passade även på att spraya förra årets blomkorgar vita. De hade blivit ganska sunkiga sedan förra året. Plantagen sålde billiga och fina penséer och påskliljor så jag kunde inte låta bli att köpa ett gäng och planera :o)
 
Idag har jag och Joel varit på Gekås i Ullared. Nu kommer ni inte att tro mig, men det var faktiskt Joel förslag. Jag vet, jag undrade också om han var riktigt frisk. Vi bunkrade upp med det vanliga, men jag hittade även lite roliga grejer till trädgården :o) Bland annat en trappstegshylla att ha blommor på :o) Som ni kanske märker så har jag fått dille på det här med trädgårdspyssel ;o)7
 


» Emily

Åhh Ullared vad roligt! Jag har drömt fyra gånger på kort tid att jag har varit där. Behöver jag säga att jag längtar dit?!? 😊

Svar: Haha! Misstänkte att det skulle göra dig avudsjuk :)
Linda Einemark

2014-03-24 // 07:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback