» FÄRSKPRESSAD ÄPPELJUICE

 
Varning för en del inlägg med äppeltema, men träden dignar av äpplen så jag försöker att hitta användningsområden för dem :) För ett tag sedan så köpte jag en råsaftscetrifug. Denna närmare bestämt. Himla käck sak och faktiskt inte alls speciellt svår att göra ren.
 
Hur som helst, igår pressade jag ett gäng äppllen till äppeljuice och den blir verkligen jättegod EFTER att man silat den genom en duk. När jag pressat äpplena så lägger det sig ett ganska beskt brunt skum på toppen som inte alls ser speciellt aptitiligt ut. Jag undrar om det kan vara så att detta kommer från skalet? Jag kanske ska testa att skala dem nästa gång, men jag är lite lat så det hade vart gött att slippa. Hur som helt så kanske det går ett upp tidsmässig. Dvs, skala äpplena VS ta fram silen och sila juicen. Röd och fin bliir den iaf! :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback