» DYI PIEDESTAL

Kommer ni ihåg brickbordet som jag hade här i hörnet tidigare? Jag tycket det var lite väl lågt plus att guld inte riktigt gjorde sig så bra i köket som jag hade trott så jag sålde det tillsammans med de gamla köksstolarna och hörnskåpet. Faktum är att jag gick nästan plus minus noll när vi köpte nya stolar och ett nygammalt vitrinskåp. I like! :o)
 
Jag har sökt på hela internet (känns det som iaf!) efter en fin piedestal, men jag har inte hittat någon! Verkar inte som att folk har förstått storheten av att ställa en liten piedestal i ett tomt hörn ;o)
 
 
I brist på piedestaler i min smak så köpte jag ett svart stativ på Lagerhaus för 149 kronor och en svart bricka på Hemtex för 59 kr. Jag spraymålade sedan delarna vita var för sig innan jag fäste brickan på stativet med hjälp av superstark dubbelhäftande tejp.
 
 
 
Naturligtvis så kunde jag ha struntat i att spraymåla dem och behållt delarna i svart, men det hade inte blivit lika snyggt ;o) Krukan är gammal, men krukväxten, Monstera är ny. Hur fin är den inte med sina stora gröna blad?! :o)
 
Helbild på köket :o) Och ja, det saknas en tröskel.. väntar fortfarande på den ;o)
 
På tal om krukväxter. Jag var först på Plantagen i Mölndal för att köpa en Monstera, men det slog mig hur fula alla växter var. Bruna i bladen och allmänt tråkiga. Dessutom så tror jag att Monsteran där kostade 299 kr. Ska jag lägga 299 kr på en ny krukväxt så vill man ju åtminstonne att den ska vara fin. Sagt och gjort så åkte jag till Blomsterlandet där jag köpte växten på bilden för 129 eller 149 kr, minns inte riktigt. Det är galet vad mycket fräschare alla växterna var på Blomsterlandet i Sisjön. Jag förstår helt ärligt hur Plantagen kan gå runt. Jag kommer inte att åka dit igen.
 
GLAD PÅSK föresten!
 


Hej! Wow, jag tyckte verkligen din piedestal blev supersnygg! Får jag fråga hur du hittade stativet på lagerhaus? Under vilken kateogri infaller den? Blev jättesugen på att göra en egen :)

2017-03-01 // 21:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback