» BRUNA BRÖD

De här kakorna har mamma gjort sedan jag var liten och de är verkligen en favorit. Både Joel och min bästa barndomskompis Åsa tror jag mer eller mindre har dessa som favorit :o) Dessutom så är de väldigt enkla att göra :o) Mamma kallar dem för Bruna bröd. Lite konstigt namn men för mig är det vad de heter.

Ingredienser:
200 gram margarin
2 dl socker
5 dl mjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1ägg

Till pensling:
ägg
pärlsocker

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Finfördela margarinet i mjölet. Tillsätt sedan övrigt och arbeta till en deg. Jag brukar använda degkrokarna på vispen vilket brukar funka fint. Rulla till långa längder som du lägger på en bakplåtspappersklädd plåt. Tänk på att ha ganska mycket avstånd emellan för de kommer att flyta ut. Platta till dem hjälp av en gaffel. Vispa upp ägg och pensla längderna med detta. Strö sist över rikligt med pärlsocker. Grädda i cirka 12-15 minuter lite beroende på hur tjocka du gjort längderna.

 



Åh det där är mina favoritkakor! Vad roligt med ett recept :D

Svar: Visst är de goda! :o)
Linda Einemark

2015-08-13 // 18:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback