» GLÖGGFEST

I lördags hade vi vår årliga glöggfest! Jag tror det kan vara femte året i rad så det börjar bli lite utav en tradition :)
Det var bra uppslutning, även om några föll bort på grund av sjuka barn. I år gjorde vi det ganska enkelt för oss. Några sorteras hemmagjort julgodis, julskinka och ris a la malta som jag gjort från scratch så att säga, vörtbröd, julost, peppisar med ädelost, köpe prinskorv och köpe köttbullar och så klart en masa glögg! Jag hade gjort mandelbiscotti oxå, men de kom jag på dan efter att jag visst glömt att ta fram, men de ska nog gå åt ändå ;o)
 
Det var iaf en himla mysig kväll och det var riktigt kul att träffa alla! Blir allt för sällan annars! Man säger alltid "vi måste ses snart igen" och man menar det verkligen, men sen springer tiden iväg och hipps vipps så har det gått flera månader.
 
Det är fasligt svårt att ta bra kort när det är så mörkt ute hela tiden, men så här ser årets julgran ut. Väldigt traditionell :o)
 
Och här kommer lite bilder på maten och snackset som jag tog i all hast..
 
 
 

Och så några bilder på folket :o)
 

 
 

Och sist, men inte minst, en bild på huset. Vi hade köpt en eldkorg om vi eldade i och satt ut ett gäng mashaller. Blev rätt mysigt om jag får säga det själv, även om lite snö hade gjort susen, men det regandade iaf inte :o)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback