» BRICKBORD

 
I det här hörnet så har det stått lite olika saker. Innan vi slipade om golven så stod här en piedestal som jag köpt på loppis och målat vit, men det kändes lite för shabby chic för min smak. Ibland händer det att försöker smyga in lite mer "gammalt och nött" i inredningen för det ska ju vara så charmigt att blanda nytt och gammal nu för tiden ;o) Men jag har kommit fram till att det inte är min grej. Det kan vara ursnyggt hos andra, men här hemma funkar det helt enkelt inte :o)
 
Egentligen så ville jag ha ett litet högt bord i det här hörnet, gärna i mässigt. Gissa hur glad när jag såg i ett reportage att Ellos hade detta:
 
 
Tyvärr så hittade jag det inte på deras hemsida så jag mailade och frågade om de skulle få in det, men det skulle de inte. Typsikt... MEN, jag tycker att det blev helt ok med det jag köpte på Rusta för 99 kr oxå!
 
Knåpade ihop en lampa oxå med hjälp av guldig sprayfärg, träkulor och en fin glödlampa från Lagerhaus :o) Behöver egentligen ta av sladden lite, men det får bli vid ett senare tillfälle.
 
 

Det var väldigt svårt att ta kort på den när det var mörkt, men den gav ett väldigt varmt och härligt sken ifrån sig:

 

 
Tavelramen är köpt på loppis och motivet har jag skrivit ut på en vanlig skrivare. Jag har planer på att jag ska måla något eget, men jag har inte riktigt fått tummen ur ännu.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback