» DYI- MOLN MOBIL

 
 
För ett tag sedan så gjorde jag denna moln mobil :o) Inser nu att jag borde valt en bättre och lite mindre rörig bakgrund till bilderna, men ibland så går det lite snabbt :o) Den var lite pillig att göra, men det var rolig!
 
Först klippte jag ut mallar av moln och regndroppar i papper som jag sedan använde för att klippa till tyget.
 

Jag började med att sy ihop regndropparna, räta mot räta för att sedan vränga dem ut och in. Sedan gjorde jag en liten knut på snöret och trädde i det från insidan, fyllde med vadd och sydde igen hålet på maskin. Eventuellt så hade det blivit ännu snyggare om man gjort det för hand, men det orkade jag inte :o)
 
 
Sedan trädde jag på pärlorna på snöret med hjälp av en tunn ståltråd som jag använde som nål typ :o)
 

Efter det sydde jag ihop själva molnen räta mot räta. Vände dem sedan ut och in, trädde dit dropparna och själva upphängningen från insidan och fyllde dem med vadd innan jag sydde igen även molnen.
 
Sedan var det bara att montera ihop allt :o) Ringen är en sån där ring som man använder när man broderar som jag målat vit. För att få fast de lite tjockare banden snyggt så använde jag i vanlig ordningen limpistol.
 
 
I förrgår gjorde jag ytterligare en moln mobil fast i filt tyg denna gången. Slänger upp bilderna vid ett senare tillfälle :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback