» AMARYLLIS

 
Nu när Amaryllisen bestämde sig för att blomma så sent så är jag glad att jag köpte vita. Röda hade känts på tok för juligt. Vita kan lätt passera för vintriga :o) Jag köpte två omgångar med Amaryllis innan jul, den första vattnade jag sparsamt för att stjälkarna inte skulle bli för långa vilket resulterade i att blommorna torkade in på något vis och slog aldrig ut helt. Så när jag köpte omgång nummer två så vågade jag inte vattna lika sparsat vilket resulterade i långa stjälkar. Jag tycker inte de gör sig så bra i en kruka när de blir så långa så jag klippte av en och satte i en vas. Nu har den blommat praktfullt i över en vecka och det visar inga tecken på att krokna ännu :o)
 


Har du vatten el inte i vasen? Jag hade samma problem med lite vatten som du.

Svar: Vatten :)
Linda Einemark

2015-01-25 // 09:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback