» ATT VÄLJA RÄTT KULÖR PÅ VÄGGEN

 
Just nu håller jag på att måla om i vardagsrummet. Herregud vad svårt det var att välja nyans! Finns ju så sjukt många NCS-koder att välja mellan. Trots att man har en bild i huvudet av hur man vill att färgen ska se ut så är det banne mig lätt att hitta rätt. Jag ville ha en matt ljust varm grå färg med lite inslag av lila. Jag ägnade säkert 2 timmar åt att surfa runt och jämför olika färger innan jag äntligen bestämde mig för en nyans. Väl i färgaffären så såg den dock helt annorlunda ut på den lilla provkartan. Den såg superlila ut och det var ju verkligen inte vad jag ville ha. Kvinnan i affären hjälpte mig välja en annan nyans så nu håller jag tummarna för att det blir som jag har tänkt mig :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback