» NY FÄRG PÅ VÄGGARNA I VARDAGSRUMMET & EN LITEN PALL TILL HÖGTALAREN

I veckan så gjorde vi klart golvet i vardagsrummet så nu kan man äntligen ligga i soffan och kolla på film och serier igen :o) Det var en del slit med golven, men det var lätt värt det. De blev väldigt ljusa och fina! 
 
Minns ni att jag skrev att jag även skulle måla om i vardagrummet? Färgen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Det är sjukt vad svårt det ska vara att föreställa sig vilken färg det blir på väggen. På den lilla lappen så såg färgen perfekt ut, men väl på väggen var den ljuslila och jätte kall. Och jag som ville ha en varm matt gråbrun lila färg. Det slutade iaf med att jag åkte tillbaka till färgaffären dagen efter och valde en annan färg. Den här gången så köpte jag bara en liten provburk som jag rollade på en vägg när jag kom hem. Den här gången blev färgen perfekt! Jag skulle säga att färgen är varm grå. Sen tycker jag den drar lite åt lila, men det kanske bara är för att jag har lila accessoarer i vardagrummet eller så passar den helt enkelt bara oförskämt bra till lila *hehe* Färgkoden är "S1502-Y50R"
 
På den lilla lappen så säg färgen inte alls speciellt varm ut, men när hon i butiken tog fram en annan grå som var kallare så såg man jättestor skillnad. Den kalla såg verkligen jättekall ut. Vad har vi lärt oss av detta då? Jo att alltid köpa en provbruk först innan man målar ett helt rum. Som tur var så räckte det med ett lager av den braiga färgen, men det var nog mycket tack vare att jag målat med en hyffsat lika färgstark kulör innan. Så det gjorde ju inte så mycket att det blev fel första gången :o)
 
 
Det är ju så himla mörkt ute nu för tiden så bilden är inte jättebra, men det ger iaf en indikation på hur färgen ser ut :o)
 
Min Marshall högtalare har fått en alldeles egen pall som jag snickrade åt den idag. Joels pappa hjälpte mig att fräsa runt kanten. Sedan har jag skruvat fast ben av rundstång som var kvar sedan något annat pyssel. Benen är skruvade ovan ifrån, hålen är försänkta var i jag satt träpluggav som jag gjorde av en bit av träskivan som vart över. Sist men inte minst så är allt laserat i svart. Blev inte alls pjåkigt om jag får säga det själv *hihi*
 
 
Den lilla vasen bredvid högtalaren köpte jag för en femtilapp på Ica Maxi. Passar perfekt bredvid den stora som jag köpte på Blomsterlandet för ett bra tag sedan.
 
Igår var vi på Ikea en sväng och köpte ett svart vitrinskåp som nu är ihopmonterat. Blev himla snajsigt. Joel ska alla sina spel, filmer och serier i det. Innan vi handla käkade vi brunch för 39 kronor. Sinnesjukt billigt för så mycket mat. Det fanns det man önskade och dessutom så var det riktigt gott! Köttbullar, prinskorv, stekt potatis, kokta ägg, knaperstekt bacaon, pannkakor med sylt, bröd, smör, ost, parmaskinka, gravad lax, grönsaker att ha på mackan, yoghurt, flingor, müsli, juice och kaffe.
 
Idag har jag...
- Satt upp gardinerna i köket igen
- Gått och duttat med färg lite här och där det saknades.
- Bland annat så har jag äntligen målat sockeln i köket som vart omålad sedan vi gjorde om köket förra året.
- Målat doslocken i samma färg som väggen. Ni vet de där som sitter för hål i väggen där en massa kabal sticker ut.
- Bytt sladd och kontakt på en lampa.
- Sprayat sex konsoler vita (fanns bara svarta på Ikea så vad gör man lixom :o).
- Sågat till hyllplan och målat kanterna vita.
- Sedan har jag skruvat upp hela tjofräset på väggen. Jag måste erkänna att jag är lite stolt över att allt blev rakt och snyggt :o) Sen kunde jag såklart inte hålla mig från att organistera en massa piff på hyllan. Eventuellt så blev det lite mycket så jag kanske får ta bort något... Jag får känna lite på det :o)
 
Käre nån vilket långt inlägg det blev. Hoppas att någon orkade ta sig ända till slutet *hihi* Slutligen kommer en ganska så grynig mobilbild på den misslyckade färgen i vardagrsummet. Gräslig va!?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback