» ÄLSKADE PIONER!

 
Nästan fyra veckor senare än förra året så blommar nu äntligen pionerna i trädgården! Snacka om att det varit en kall vår! Finast tycker jag pioner är tillsammans med härligt limegrön daggkåpa :)
 
 

Det här har verkligen varit en helt fantastiskt skön helg :) I lördags så hängde jag på altanen på dan, solade, läste och målade lite snickarglädje. På eftermiddagen så fika vi med Joels mamma och pappa, moster och farmor. Jag hade bakat en äppelsmulpaj som vi åt tillsammans med vaniljglass. Mums!

Efter fikat åkte vi in till stan, strosade och köpte en del småsaker till den annalkande Greklandresan. Sedan möte vi upp Elisbeth, Markus och deras dotter Irias på Götaplatsen där vi köpte mat från Food Trucksen som står där på lördagar. Gott och härlig stämning! Efter det blev det öl och rosé "Under bar himmel" med bästa utsiken över Avenyn. Kvällen avslutades med spel på Markus och Elisabeth uteplats.

 
Igår tog vi bilen till Svalnäs som är en strand ganska nära Lidköping vid Vänern. Där låg vi och gottade oss i några timmar, badade och spelade strandpingis. Det var hela 22 grader i vattnet vilket förvånade mig då det inte vart varmt speciellt många dagar. När vi kände oss nöjda med solandet så åkte vi viadre till Kinekulle och "Hellekis Trädgårdscafé och kök" där jag åt godaste fisken jag ätit på länge! Efter maten tog vi en promenad i Munkängarna som är så himla vackert! Älskar bokskogen och ängarna ovan denna.
 
 
Det kändes verkligen som semester i helgen och det kändes jättefel att åkat till jobbet imorse. Men nu är det bara tre dagar kvar och sen är det SEMESTER! :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback