» NAXOS

Här kommer en liten sammanfattning från Naxos! 😃 

På den här ön så har vi inte åkt runt utan hållt oss till Naxos Town, Chora, men vi av vad jag kan se så är landskapet ganska likt det på Paros. Dock så är Naxos mycket större och har fler långa fina stränder med mjuk vit sand. Maten är något billigare här. Man får enkelt och jättegod varmrätt för mellan 10- 12 euro. 0,5 liter husets vin (som har varit av lite varierande kvalitet 😛) kostar nästan alltid 5 euro vilket är sjukt billigt om man jämför med Sverige! 😃 

Nu ligger jag vid poolen den sista timman innan vi åker till båten som ska ta oss till den mindre och lugnare än Amorgos. 


Utsikt över Naxos stad på kvällen. Till vänster i bild skymtar Portara vilket var ingången till Apollos tempel som tydligen aldrig färdigställdes. Det är ändå lite coolt att detta ändå står kvar när det byggdes runt 500 år b.c 😃 


Utsikt från en kyrka. Finns så mycket fint att ta kort på här!


Efter en duell i Uno så vann jag en drink 😛 Här på en härlig terass med utsikt över hamnen. Grymt goda var de oxå! 😃


En av dagarna då vi kände att vi behövde en paus från sol och bad så strosade vi runt i stan..


Vi gick ut till den lilla ön där porten står..




På kvällen blev det vin på balkongen 😃 


Efter det promenerade vi in till stan..


I gamla delen av stan finns ett charmigt torg 😃 Tänk vad roligt om det kunde vara lika varmt hemma så man kunde gå klädd så här utan att frysa. Vad härligt det hade vart! 


Igår var vi ute och red i 3 timmar. Jättevacker omgivningen och turen på stranden var oslagbar! Jag fick även möjlighet att galoppera, men jag hade inga långbyxor med mig till Grekland så det gjorde så satans ont i vaderna där remmarna till stigbyglarna skavde så jag hade lite svårt att fokusera ☺️ Kommer bli fin fina blåmärken där *hehe* 

Efter cirka halva tiden stannade vi på ett strandcafe för en välbehövlig vätskepaus 😃





Asså guuuud va gott ni har det! Njut!

2015-07-21 // 22:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback