» FÖRSTA SOMMARDAGEN?

 
Idag har det verkligen känts som sommar. Äntligen! Det är så härligt ute och kvällsljuset är så underbrat att man vill lixom aldrig gå in. Jag pratade med en indier på jobbet idag som har vart här några dagar och han sa att ljuset är underbart, men han hade jättesvårt att sova. Jag förstår honom, men det är det värt! Man blir ju så mycket piggare och gladare när det är ljust!
 
Jag var precis ute på en promenad och det kanske låter fånigt, men jag kan lixom inte ta in hur vackert det är! Som sagt, det är något visst med kvällsljuset. Ljuset i kombination med allt det gröna som sakta rör sig i vinden och fåglarna som kvittrar i kapp det är något smått magsikt över det. Faktum är att jag kan inte tänka mig en vackare plats än en sommargrön äng i Sverige en solig dag :o) Synd bara att dessa dagar procentuellt sett är så få *hehe* 
 
Idag har jag plockat Iris och daggkåpa från trädgården och hundkex och ormbunksblad på min promenad. De gjorde sig väldigt fint tillsammans i denna enkla vas från Ikea som jag köpte för någon vecka sedan. Sa jag hade jag hade "a thing for" klarglas?
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback