» VÄGGHÄNGD MAKRAME AMPEL

Jag har gjort en ampel till.. Ja det finns faktiskt igen hejd på hur många amplar man kan ha hemma. Jag är dock inte riktigt lika säker på att min kära sambo håller med, men han låter mig hållas :o) Den här gången blev det en vägghängd sak som jag faktiskt är väldigt nöjd med :o)

 


"Krukan" hittade jag i källaren och jag tror jag köpte den innan jul för att ha blockljus i, men den passade ju även utmärkt som kruka. Snöret har jag köpt på Jula och samma som jag använt tidigare gånger när jag gjort makrame. Jag skulle vilja ha ett lite tunnare snöre i vitt och kanske blått, men det vetti tusan vart man hittar det? Känns som att sytillbehörsaffärerna har mer garn och sånt.

 


Den stora bilden längst ner på tegelväggen kom välidgt lämpligt med Allt-i-Hemmet tidingen i går och det lilla kortet har jag köpt i Haga för längesedan. Ni vet när det var inne med botaniska bilder sist :o) Klammorna har jag satt dit med dubbelhäftande tejp vilket funkar fint om man bara ska hänga lätta grejer av papper :o)

 


» Sako

Hej. Jag letar efter tjock snöre för Makrame.
Jag tycker att det ser bra ut. var köpte du ?
Tack för din hjälp!!

Svar: Hej! Köpte det på Jula. Dock är jag inte helt nöjd med det då det är i syntet. Jag hittade ett riktigt bra snöre i en stor tygaffär utanför Göteborg så jag kan tänka mig att riktigt välsorterade tyg/garn affärer kan ha :o)
Linda Einemark

2015-09-12 // 20:00:51
» Sako

Tack så mycket! jag ska kolla på Jula och tygaffär!
Jag bor i Mölndal, hoppas att jag kan hitta ett bra snöre,

Svar: Åh vad roligt. Det gör ju jag oxå!
Linda Einemark

2015-09-20 // 20:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback