» WALK IN CLOSET / WALK OUT CLOSET

Jag har känt ett tag att jag inte riktigt haft något bra ställe att ha mina väskor. Tidigare så har jag haft dem inknödda ovanpå några garderober som står i en skjutgarderob, vilket gjorde att jag i princip glömde av att jag hade dem.

Vårt sovrum är minst sagt lite knepigt i formen och vid fotändan av sängen finns dett utrymme som tidigare var helt ounyttjat, men som nu agerar väsk- och mini-kläd garderob :o)
 

Dörren leder till en liten garderob där jag har alla mina klänningar som bara väntar på att få användas om det bara ville bli lite varmare!

Hyllkonsolerna är köpta på Biltema och så är även kopparröret och hyllplanen. Det övre hyllplanet är 150 x 40 cm och det nedre 100 x 30 cm. Jag tyckte det var snyggare om den nedre hyllan var lite smalare så jag kapade av den 10 cm innan jag målade båda hyllplanen vita :o)

När vi var på Gekås för ett tag sedan så bunkrade jag upp med läderskärp för just sånna här tillfällen. Jag klippte två lika långa bitar av skärpet. Gjorde hål i båda ändarna. Förborrade änden av hyllkonsolen och skruvade fast dem. Möbelnitarna köpte jag oxå på Biltema och jag har knipsat av själva piggen och sedan limmat fast dem över skruven med smältlim :o) Efter det var det bara att kapa kopparröret och trä in det i öglorna.

Om någon funderar på att göra en liknande grej, tänk på att inte välja för små hyllkonsoler så att galjarna kommer för nära väggen.

 
Ringen för sjalar köpte jag på Ica Maxi, fast då hade den ytterligare en metalldel som jag sågat av. Läderbiten är gjord och uppsatt på väggen på samma sätt som hållaren för kopparröret, fast här förborrade jag inte.

 
Spiken som hatten hänger på köpte jag Grandma's i stan, men jag tror de finns på lite olika ställen. Jag har för mig jag sett liknande på Granit och Balders Hage.

Galjarna köpte jag på Ica Maxi. De fanns i koppar- och silverfärg och kostade 29 kr for 3 stycken om jag inte minns fel. Köpte även ett gäng svarta trådgaljar för 10 kr för fem stycken. Kap! :o)

Jag måste säga att det hala blev ungefär så som jag hade tänkt mig. Det är fantastiskt vad mycket bra saker man kommer på när man är ute och spatserar i naturen :o) På stängen tänker jag hänga "kommande dags kläder" och lite annat tjusigt :o)



Kanonfint ju!!!

Svar: Tack tack! :o)
Linda Einemark

2015-06-04 // 22:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback