» NY VÄGGFÄRG I KÖKET

I helgen som gick målade jag om i köket. Jag var trött på den kritvita sterila icke färgen och jag ville ha något varmare och som bröt av lite mot dörr- och fönsterfoder. Det är väl ingen supermodig färg jag valt, men det blev precis så som jag ville ha det!

 
När jag målade om i vardagsrummet så använde jag färg från Alcro och denna gången så använde jag Rustas färg från serien de kallar "Nyans" och jag måste säga att den var precis lika bra! Den ar lika trögflytande i konsistensen, droppade inte och den täckte lika bra. Dvs, två lager färg räckte gott och väl.

Först målade jag halva köket i färgen som Rusta kallar "Creme", men den blev alldeles för fjantigt beige så när andra lagret skulle på så bytte jag till "Linne" med färgkod S1002-Y50R. Jag skulle säga att det är en varm ljus gråbeige färg. Jag är supernöjd med färgen! Både nyansen, täckförmågan och hur lättjobbad den var och 129 kr för 2,5 liter är nu nästan löjligt billigt :o)
 
Det lilla bordet där i hörnet är nu sålt. Jag spraymålade ju stativet i guld, men jag tycker inte riktigt att det passade i köket. Dessutom så vill jag ha något som är lite högre, men det verkar skitsvårt att hitta! Köpte det iaf för 99 kr och sålde det för 300 kr. Inte så illa :o) Man kanske skulle börja massproducera.. eller inte *hehe*
 


Verkligen fint!

2015-03-26 // 21:42:35

Tack för inspo, satt just och letade bilder på just den färgen! 😃

Svar: Roligt att man kan vara till hjälp! 😃
Linda Einemark

2015-06-27 // 00:47:15
» Maria

Blev så snyggt!

Rekommenderar du att man gör första lagret i creme och målar över med linne, eller ska jag bara köra på linne-färgen?
:)

Svar: Tack! Jag skulle bara använda färgen "linne" 😃👍
Linda Einemark

2016-04-04 // 10:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback