» NYGAMMAL STRINGHYLLA

Ända sedan jag och Joel blev tillsammans så har det legat en stinghylla nere i källaren. Jag har haft planer på att sätta upp den många gånger, men jag har aldrig riktigt hittat den rätta platsen för den. Nåja, platsen har ju alltid funnits där, men ibland så krävs det att man tömmer ett rum, spacklar igen gamla hål och målar om för att ny inspiration och nya ideér ska infinna sig.

Hyllan hade från början svart stomme och hyllplan i teakfaner vilket jag inte tycker passar riktigt hos oss så jag spraymålade hela kittet vitt istället :o) Hyllan har varit Joels mammas och det kändes lite fel att måla om en så pass gammal och fin hylla, men den hade förmodligen aldrig kommit till användning i orginalskicket så då kändes valet ganska enkelt :o)

 

Det mesta av pyntet på hyllan är skåpsfynd för utom den svarta fåglen och krukan med växten i som jag köpte på Blomsterlandet i veckan. Däremot så har jag spraymålat en del saker så som den mörkgrå lådan, fågeln och svamparna.
 

Fågeln är köpte på Indiska i veckan och då var den chockrosa. Den kommer från deras påsksortiment, men jag vet inte hur påskig den är egentligen. speciellt inte nu när den är svart, men det betyder ju oxå att man inte måste plocka ner den efter påsk ;o)


Svamparna var turkosa när jag köpte den. Efter det har de varit guldfärgade och nu slutligen så är de gröna, men om jag känner mig själv rätt så är det nog inte sista gången jag spraymålar om dem. Päronet köpte jag på loppis för länge sedan.


Lite skillnad :o)


Hyllan sitter över den mexikanska ugnen i köket. Snea och konstiga vinklar på bilden. Om någon kan berätta för mig hur man gör för att fota så att de vertikala linjerna blir lodräta så hade jag varit väldigt glad!
 


Hejsan!! Va fint du har det!
Letar efter vita pinnstolar och hamnade på din sida:)!
Vart har du köpt dina stolar?

Med vänlig hälsning, Nina

Svar: Hej Nina! De är köpte på Jysk för inte så länge sedan :o)
Linda Einemark

2015-06-06 // 11:39:06

Å tack så jätte mycket!! Då hoppas jag de finns kvar:)!
Verkligen fin blogg....kommer följa dig!

Med vänlig hälsning, Nina

Svar: Det var roligt att höra :o) Tack!
Linda Einemark

2015-06-09 // 08:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback