» NYGAMMALT VITRINSKÅP

Förra veckan så åkte jag och Joel till Borås för att köpa ett vitrinskåp som jag hittat på Blocket. Det såg inte mycket ut för världen, men jag visste att med lite färg så skulle det bli väldigt snajsigt. Och det blev det! :o) Innan jag köpte det så kollade jag att det var obehandlat vilket gjorde att jag kunde betsa det svart. Betsen gick att torka av från rutorna så där behövde jag inte vara så petnoga. Där emot så upptäckte jag att svart bets inte är övermålningsbar med vit färg (det svarta tränger lixom igenom) så jag är glad att jag var hyffsat noga när jag målade spröjsen på insidan så att jag inte fick svart färg på hyllorna.
 
 
Det var ett jäkla torkande för att få rutorna rena från bets, men det gick! Insidan målade jag som sagt vit och eftersom trät sög så bra så räckte det med två lager. Alltså inte som när jag målade om vitrinskåpet i vardagsrummet där det krävdes fem(!) lager för att täcka helt. Så kul är det lixom inte att måla lager på lager... på lager.. Ja ni hajar ;o)
 
 
Skåpet var faktiskt väldigt gediget och stabilt med träpanel både invändigt ut på utisdan mot väggarna. För att inte skåpet skulle kännas för mörkt och som en svart blubb i hörnet i köket så målade jag insidan vit vilket jag tycker blev väldigt lyckat :o)
 

Dörren var dock lite skev och ville inte ligga kloss ann där uppe så jag köpte ett sånt här mässingslås för att hålla den på plats vilket fungerade utmärkt :o)
 
 
Bytte så klart även den runda träknopen mot en finare i porslin som jag köpt på Åhlens.
 
Så här tråkigt såg skåpet ut när jag köpte det:
 


Alltså gud! Du är så himla duktig och kreativ!!! :o) Trotsa alla saker du fnular med så känns ditt hem ändå stilrent, och öppet. Inte alls sådär plottrigt som man skulle kunna tänka sig. Älskar din blogg och dina ideer! :o)

Svar: Vad glad jag blir! Himla kul att någon tar sig tid att kommentera oxå.. det värmer :)
Linda Einemark

2015-03-28 // 14:43:30

Håller med Sabina!! Du har verkligen det där ögat att se saker som passar ihop och som kommer bli snyggt om man gör si eller så. Superduktig, fortsätt så! :)

Svar: Tack tack :) Man gör så gott man kan *hihi*
Linda Einemark

2015-03-28 // 16:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback