» VÅR FRAMFÖR HUSET

Igår när jag kom hem från jobbet så lyste solen så fint så jag knäppte några kort på framsidan. För någon helg sedan så planterade jag ett gäng panseer och påskliljor. Trots att det varit några minusgrader på nätterna så har blommorna klarat det fint. Påskliljorna har dessutom precis slått ut vilket borde betyda att de blommar i påsk :o)
 
Hur skönt är det inte att vi har två "kort veckor" famför oss!? :o) Men först så har jag en helt oplanerad helg framför mig. Ganska skönt faktiskt :o) Men det betyder ju inte att man inte är öppen för en fika eller två ;o) Ja, jag vet det är bara onsdag, men det är på något sätt på onsdagar som man precis kommit över föregående helg och börjar att se fram emot nästa :o)
 
 
Fartuskvisten ska målas vit i år tänkte jag. Nu var det ju två år sedan vi byggde den så den har fått gotta till sig :o) Altanräcket får nog dock förbli obehandlat för det kommer var ett helsike att hålla på att måla 25 meter altanräcke vart femte (år). Kan tänka mig roligare saker att göra... som till exempel att sitta och fika på altanen och njuta över den icke existerade ångesten av att måla räcke *hihi*
 
 
Krukorna är billiga zinkkrukor från Ikea som jag sprayade vita för några år sedan.
 
 
Istället för fjädrar så har jag klippt ut "fjädrar" i tyll. Fjädrar och regn är ju lixom ingen bra kombination. Ska nog sätta i lite gula "fjädrar" nu när påsken närmar sig oxå :o)
 
 

Lite kalt, men ändå väldigt fint! Notera hur välrensade rabatterna är *hihi* Det är härligt att se alla små gröna knoppar över alt i rabatterna. Snart så är det grönt coh fint ute igen!
 


Hej!
Vilken fin altan. Håller på att leta inspiration till altanräcke till vårt 20-talshus. Undrar hur breda ribborna är och vilket mellanrum ni har emellan ?

Svar: Hej! Ribborna är 45x45 mm och det är ett lika stort avstånd emellan dem :o)
Linda Einemark

2015-04-12 // 10:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback