» GÄSTRUM MAKEOVER

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så åkte skrivbordet ut i hallen och bäddsoffan fick flytta in i ett av rummen på övervåningen. 
 
 
Tidigare hade jag en tavelvägg där drömfångaren nu sitter, men jag hade sedan länge tröttnat på den och jag kände att det var dags för något nytt! Jag plockade ner alla tavlor, spacklade för hålen och slipade. Sedan upptäckte jag att den vita väggfärgen vart helt slut så det fick bli en grå fondvägg bakom soffan istället. Hade en slatt kvar sedan jag målade om i vardagsrummet. Eventuellt så kunde den kanske vart lite mörkare i nyansen, men jag tycker ändå att det blev helt ok :o)
 
De mönstrade kuddarna kommer från Rusta och de grå från H&M Home. 
 
 
På brickbordet står en "mate" som vi köpte i Uruguay, en kruka i terrakotta från Årjäng och en grå ljuslykta i kermaik från Indiska. Korgen på golvet är köpt på Ikea och tavlan över bordet är köpt i Tanzania
 
 


Hej,
Fint gästrum! Vi letar efter en bäddsoffa och undrar var den blåa soffan i inlägget kommer ifrån? Tack på förhand! / Johanna

2018-03-05 // 21:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback