» IRIS DOPTÅRTOR

I lördags var det dop för våra kompisars fina dotter Iris. Till detta så hade jag fått i uppdrag att baka fyra tårtor, en extra dekorerad och tre lite enklare. En skulle vara täckt med sockerpasta (den dekorerade) och tre med marspian. Där av anledningen till att färgen skiljer sig lite åt mellan tårtorna. Dessa tåror fick enligt önskemål väldigt klassiska fyllningar med hallonsylt, hallonmousse och vaniljkräm. Tårtorna med marspian är spcklade med grädde och den med sockerpasta är i vanlig ordning spacklad med smörkräm.
 
 
Dekorationerna är gjorda i sockerpasta som är mycket smidigare att jobba i än vad marsipan är. Dessutom så spricker den mindre lätt och får ett slätare utseende
 
 
Kronan på fågeln har jag först målat med silverfärg och sedan strött silverglitter över.
 
 
Jag tror detta är första gången som jag gjort en vimpelgirlang på en tårta, men det vart riktigt fint att få lite höjd på det :o)
 
 


De var så fina och goda!! Du är så fantastiskt duktig :)

2015-05-14 // 14:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback