» MAKRAME VÄGGDEKORATION

Vi har möblerat om lite på ovanvåningen och "kontoret" har nu blivit gästrum istället. Det vill säga vi har flyttat in bäddsoffan som stod i hallen i "kontoret" och flyttat ut skrivbordet i hallen. Jag måste säga att det blev mycket bättre så här! Hallen känns rymligare och nu kan man faktiskt fälla upp bäddsovan och sova i den om man skulle vilja :o) Vad passar väl då inte bättre över bäddsoffan än en drömfångare modell vägghängd? :o)
 
 
Den här macrame historian pysslade jag ihop i veckan som gick. Snöret är köpt på Jula, pinnen hittade jag vid Gunnebo och fjädrarna är köpta på Blomsterlandet. Det ser kanske avancerat ut, men det är det verkligen inte. Egentligen så har jag bara använt mig av en och samma knut i lite olika konstellationer.
 
På den här sidan finns guider för en hel massa knopar :o) Jag har använt mig av denna som bas. Längst upp så har jag använt denna och för att få till V-formen så har jag använt denna teknik. Fjädrarna har jag fäst med ett smalare snöre med hjälp av denna teknik. Piece of cake.. och ganska så fint om jag får säga det själv, även om den inte på något sätt är perfekt :o)
 
Drömfångaren har jag hängt upp med hjälp av en fiskelina :o)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback