» NYA KUDDAR TILL KÖKET

 

Man får så himla mycket inspiration på Instagram och Pinterest. För ett tag sedan så såg jag en bild där man hade placerat vanliga kuddar på köksstolarna. Så mycket roligare än sånna där dynor som man knyter fast!

Ända sedan dess så har jag varit sugen på att göra samma sak. Himla tur för mig att jag har dessutom hade kopisöst många innerkuddar liggandes i en garderob som bara väntade på att få komma till användning :o)

Jag googlade en hel del på nätet efter lämpligt tyg tills jag faktiskt insåg att jag hade två alldeles förträffliga tyger hemma som jag kunde använda till just detta ändamål. Eller ja tyg och tyg, det blommiga är faktiskt mina gamla köksgardiner som jag slaktat. Jag hade nog ändå inte satt upp dessa igen då jag var ganska trött på dem. Tyget med ormbunksblad är resterna från när jag sydde gardiner till arbetsrummet på ovanvåningen.

 

Så sex nya kuddar sydda på en och en halv timme. Kostnad 0 kronor. Inte så pjåkigt *hihi*

Jag placerade först ut en kudde på varje stol, men tycket det såg lite mastigt ut så tre får ligga i nya hyllan så kan man bara hugga tag i en om man är fler än tre och vill ha något mjukt under rumpan :o)

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback