» PALLSOFFA OCH NYA KUDDAR

Vilken fantastisk skön dag vi haft! Jag började dagen med en power walk följd av en lång frukost med kärleken. Sedan har jag grejat och fixat ute. Planterat lite blommor, örter och flyttat tomatplantorna till större krukor. Vid fyra kom grannarna över och vi fikade rababerpaj som jag gjort. Årets första rabarberpaj är alltid så ljuvligt gott!  
 
 
 
Tidigare i våras var jag beredd att slänga förra årets pallsoffa då den såg rätt trisst ut efter att den fått stå ute hela vintern. Bordet var minst sagt anskrämligt! Kaklade bordsskivan (spånskiva) gjorde jag förra året och jag visste redan då att detta inte skulle hålla speciellt bra, men det gick rätt snabbt och det höll sig fint hela förra sommaren. I år där emot så höll kaklet längs kanterna på att lossna så med hjälp av Joels pappa så monterade vi en "sarg" runt bordet så nu hålls kaklet på plats,. Det sitter inte sitter specielt hårt, men nu "kommer" det ju iaf ingen stans. Och det är ju inte dirket så att man ska spela fotboll på det heller *hehe* 
 
Kuddarna är nya för i år och när jag tänker efter så kommer faktiskt tyget enbart från Ikea :o) Med andra ord så har jag inte spenderat många slantar på kuddarna ;o)
 
 
Förra året så planterade jag taklök mitt i bordet och de överlevde vintern fint :o)
 
 
Överdragen till dynorna som jag sydde förra året i vaxduk funkade hur bra som helst förra sommaren och fick ligga ute även i regn. Vi tog så klart in dem över vintern, men tyvärr så sprack de i sömmarna så även dessa tänkte jag slänga. MEN :o) jag hade lite flyt att alla sömmarna var på undersidan så jag tejpade över dem med eltejp och det verkar hålla riktigt bra än så länge :o)
 
Ljuslyktan är köpt på Jysk. Gillar den geometriska formen!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback