» RABERBERPAJ

Igår när våra grannar var här så gjorde jag den här rabarberpajen. Vanlig enkel paj, men med form med löstagbar kant och lite florsocker så ser det mycket lyxigare ut än vad det är :o) Faktum är jag jag nog tycker just den här rabarberpajen är godast. Jag har testat en del recpet, men den här vinner i längden :o)
 
 
Ingredienser:
3 dl vetemjöl
½ dl socker
125 gram margarin
2-3 msk vatten

5 dl rabarber
½ dl socker
1 msk potatismjöl

Gör så här: 
Sätt ugnen på 225 grader. Finfördela margarinet i sockret och mjölet i en matberedare. Tillsätt vatten och låt gå ihop till en deg. Skala och tärna rabarbern och blanda den med socker och potatismjöl. Dela degen i två lika stora delar och kavla ut den ena delen och täck pajformen med denna. Häll i rabarberbern. Kvala ut resterande deg och spora den till remsor som du lägger över pajen. Grädda i 20-25 minuter. Serveras med kall vaniljsås.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback