» SY EN STOLSDYNA AV EN KUDDE


På stolen i arbetsrummet så hade vi en stolsdyna från Ikea som blivit riktigt snuskig så jag klippte upp den och plockade ut själva skumdynan.

Sedan tog jag ett kuddfodral från HM som jag vrängde ut och in. Jag la skumdynan på och klipte cirka en centimeter utanför. Se till att lägga dynan kant i kant med dragkedjan så du inte klipper bort denna :o)

Det blev lite tyg över så av detta sydde jag två band som jag nålade fast innan jag sydde ihop kuddfodralet. Efter det var det bara att vränga fodralet rätt, knöla in dynan och knyta fast den på stolen.

Och ja, jag vet att jag precis dissade stolsdynor med fåniga band, men ibland så får det faktiskt vara lite fånigt, plus att tyget var rätt tufft ;o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback