» VÄNSKAPSKNUTEN

Jag har länge suktat efter den här fina ljusstaken från Svenskt Tenn, design Josef Frank och igår slog jag till! :)

Så är skriver Svenskt Tenn om ljusstaken. Lite rolig info tycker jag: 

I en tid då Europa kokade av hat och konflikter formgav Josef Frank, som själv var jude, ljusstake Vänskapsknuten som en symbol för fred och vänskap. Den första skissen är daterad år 1938, bara ett år innan andra världskriget bröt ut.



Tyvärr så upptäckte jag när jag kom hem och packade upp den att ena armen var sne och manschetten tillbucklad så därför blev det en sväng in till stan idag igen för att byta ut den. Vi passade på att prova  kostymer åt Joel och gjorde lite andra ärenden så summa summarum så blev det en väldigt mysig och lyckad tripp trots allt :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback