» LUFTBALLONG AV RISLAMPA OCH KONSERVBURK

Jag gillar att göra grejer själv att ge bort. Ätbara grejer är en sak, men lite extra läskigt är det att ge bort något som är tänkt att synasi hemmet då man aldrig kan vara säker på att mottagaren verkligen gillar gåvan. Det sista jag vill är att någon ska känna att de måste ha framme en grej bara för att de fått den i gåva!

Hur som helst.. :) Så gjorde jag denna luftballong till Josefine och Davids Nils i doppresent.

Rislampan hittade jag på Rusta och den har jag sedan klätt med olika silkespapper. De grå kommer från Ikea och det blå med molnen från TGR. Fäst dem har jag gjort med hjälp av trälim som jag spätt ut med ganska mycket vatten.

Först klipte jag till band av rispappret och sedan penslade jag lim på lampan med en bred pensel var efter jag tryckte fast silkespappret.

Korgen består av en konservburk som jag sprayat vit inuti och sedan limmat natursnöre runt och under med hjälp smältlim.

 
 De små påsarna har jag sytt på symaskin och sedan fyllt med ris. Livbojen har jag gjort av pärlor som jag smält ihop på vanligt sätt med strykjärn.


Någon måste ju styra luftballongen och i Mölndals centrum hittade jag en liten krabat som passade perfekt :o)



» Maria

men wow så fiin!! Vilken fantasi du har!

Svar: Tack! Vad glad jag blir!
Linda Einemark

2015-09-09 // 13:58:01

Verkligen jättefin!! Heja dig!

Svar: Tack finis! :o)
Linda Einemark

2015-09-09 // 16:24:49

Jättefin! Va du är påhittig! 👍👏🙋

2015-11-02 // 21:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback