» BARNRUM- TAPET & TAVELLISTER


I helgen tapetserade jag och Joel pyrets rum (pyret är bäbis "arbetsnamn" 😃) Vi valde en blå tapet med luftballonger på från märket Steampunk. Jag måste säga att det gick mycket bättre att tapetsera denna gången än när jag tapetserade entrén, men jag är glad att det bara var mer eller mindre en fondvägg. Jag hade aldrig orkat tapetsera hela rummet med alla dörrar och fönster. Vi är iaf väldigt nöjda med tapeten! Nu känns inte rummet så kliniskt vitt längre utan mer mysigt 😃

På kvällen efter att tapetseringen var gjord så kunde jag inte hålla mig från att utan skruva upp tavellisterna. Jag hittade dem på Blocket för 150 kr för 8 stycken! 😃👍 Fick dock bara plats med sex. Jag säger bara Halleluja för att vi valde att sätta OSB bakom gipset. Så fantastiskt mycket enklare att skruva upp grejer då än om det bara vart gips och sedan reglar och luft bakom!

På kvällen var jag nere i källaren och hämtade mina gamla barnböcker. Snacka om nostalgi på hög nivå! 😊



Tack för superbra beskrivning!
Har vart på jakt efter en sänghimmel till sonens rum, men nu ska jag ta å sy ihop en jag med!! :)

Tack för inspo och beskrivning! <3

Svar: Roligt att man kan vara till hjälp! 😃
Linda Einemark

2016-06-07 // 20:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback