» LEKMATTA TILL PYRET


Pyret har fått en lekmatta. Ja nu är han ju lite för liten för att leka på den ett bra tag fram över men jag kunde inte låta bli att sy en när jag fick idéen 😃 

Det hela var inte speciellt svårt. Jag klippte först ut två lövformade tygstycken samt ett löv i vadd som var en cm eller två mindre i omkrets. Jag sydde en liten "kvist" som jag nålade fast innan jag sydde ihop de båda tygstyckena räta mot räta. Jag lämnade så klart en öppning för att få in vadden. Efter att vadden låg rätt på plats så  nålade jag dit nervverket och sydde med raksöm. Man fick nåla ganska tätt och hålla tyget sträckt för att det inte skulle bubbla sig, men det gick fint 👍 Sist sydde jag ihop hålet med "osynlighetsstygn". Klart! 😃 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback