» GÄSTRUM- FÄRG!

Vi har justerat om lite på ovanvåningen och en del möbler har fått byta plats så nu är ett annat rum gästrum istället. Innan vi började möblera om så passade jag på att måla om. Jag var sugen på färg den här gången så det fick bli tukos (min favoritfärg!). Först köpte jag en provburk, men den gick lite för mycket åt blått, men med lite mer grönt i så blev det precis som jag ville ha det :o)
 
Nog för att jag gillar vita väggar, men jag måste erkänna att det blir lite mysigare med färg på väggarna ;o) Annars så har vi inte köpt några nya möbler, bara flyttat om. I den perfekta världen så hade rummet gärna fått vara några kvadratmeter större för det ser aningen inknött ut, men möblerna fyller sin funktion :o)
 
 
Jag hittade en ljusslinda med droppfromade lampor som jag glömt att jag hade. Gjorde sig fint runt fönstret. Jag tror faktiskt att jag struntar i gardiner i det här rummet. Dock så behöver vi investera i en rullgardin för övernattande gäster eller en snarkandes sambo ;o)
 
 
Mattan jag virkade för ett tag sedan passade fint i färgerna. Eventuellt så virkar jag på några varv så den blir lite större :o)
 
 
Drömmfångaren och tavlan från Tanzania fick vara kvar i rummet, men på ny plats. Även kuddarna som vi tidigare hade i bäddsoffan som stod i det här rummet (men nu är såld) fick vara kvar. På stegen som står lutad mot skåpet sitter en "klämlampa" med textilsladd. 
 
 
Här ser man att det är lite trångt. Bokhyllan gör sig väl inte jättebra där, men någonstans ska man ju ha alla böcker. Hade vart snyggare med ett litet miniskrivbord här, men man tager vad man haver lixom. I det stora vita skåpet är alla mina pysselgrejer och på tavlan över elementet sitter alla magneter jag köpt i olika länder. De giganatska kottarna på elementet plockade jag i Californien och jag tror de kommer från ett Red wood träd. Stora är de iaf!
 


» Emily

Vad fint det blev!

Svar: Tack! :)
Linda Einemark

2016-01-11 // 12:29:27

Riktigt fint, denna färg har jag själv försökt mig på flera gånger utan att hitta rätt nyans. Vad är det för färgkod om man får fråga?

2017-01-23 // 18:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback