» VINTAGE PAINT

Hur bra är det inte när man säljer en byrå på Blocket och köper en ny för samma pris! Gratis förnyelse lixom (ok, plus färgen då :)

 Jag var sugen på att måla en byrå matt grå och googlade lite på färg och insåg att det är någon form av kalk- eller vintage färg som man bör måla med.

Annie Slones Chalk paint verkade vara väldigt populär, men den var även, dyr plus att den måste beställas över nätet. I alla fall så vitt jag vet. Jag bestämde mig istället för att testa Panduros Vintage Paint och jag är helt såld!

 

Så bra! För det första så blev verkligen ytan matt och fin och penseldragen syntes precis lagom. Dessutom så behövs inget undersrbete i form av slipning. Färgen torkar på 1-2 timmar, men jag tyckte snarare det tog en timma så jag målade två lager färg precis efter varandra och det gick fint. Färgen är otroligt täckande och till den här byrån gick det endast åt 2/3 burk :) Färgen verkar tålig. Jag gjorde ett "skrapa med nageln test" två dygn efter jag målat och den verkar sitta som bergen.

I fortsättningen när jag ska måla möbler och vill ha ett matt resultat så ska jag använda den här färgen!

Så här såg byrån ut innan målning:

 

Just det ja, nyansen jag målat med heter "Stone" och är en ljus varm grå färg.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback