» DIY BABYGYM

Idag var fjärde dagen som jag var mammaledig där Joel jobbade. Så här långt känns det väldigt bra! Emmett äter en gång vid fyra tiden på natten och sen igen vid sjutiden så det blir ändå helt ok med sömn 😃 På dagarna är han mestadels en nöjd kille och sover fortfarande ganska mycket. Runt fyra, fem timmar lite utspritt över dagen skulle jag tro. Imorgon blir han sju veckor. Det är inte klokt vad fort tiden går! En del av mig vill att han ska vara så här liten och söt jämt och en annan del är otroligt nyfiken på vilken liten person han kommer bli.

Hur som helst 😊 Jag har gjort ett babygym till lillkillen. Ett väldigt enkelt sådant, men jag tyckte det blev rätt fint och passade bra in i vardagsrummet.

Bäbisar gillar ju mönster, starka kontraster och former som påminner om ett ansikte (har jag läst 😊) så på undersidan av stjärnorna har jag målat ansikten.

Ugglan, kaninen och haren har jag tänkt att han ska kika på när han sitter i babysittern.

Så här alltså 😃

För att ställningen ska vara ordentligt stadig så sågade vi en skåra i ändarna på rundstaven och slog i kilar. Det gjorde verkligen stor skillnad!

Emmett har testat gymmet några gånger nu och är nöjd en si så där 20 minuter innan han tröttnar. Men jag ver inte om han tycker det blir roligare om nån vecka för någonstans runt åtta veckor ska de börja kunna urskilja mönster.

Så nu har vi ett babygym i köket, ett i vardagsrummet och ett i Enmetts rum, men man kan väl aldrig få för många eller hur? 😛



» Linda

Hej!
Kan man beställa ett sådant Babygym ifrån dig? 😍
/Linda

Svar: Visst kan man det! Kika in på www.tictail.com/s/emmettandemma Där finns det fler varianter
Linda Einemark

2016-09-29 // 03:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback