» BLÖJPÅSE - GOSEDJURSPÅSE


Jag har sytt en påse att fästa på pyrets säng. Jag tänkte att man kan ha gosedjur i den eller blöjor om man känner för att byta blöjor i sängen. Något som jag inte har en aning om just nu 😊 

För att göra påsen så sydde jag två påsar. En begie och turkos. Den turkosa liiiiiite mindre än den beiga. Jag sydde även två öron och fyra band för att kunna fästa påsen på sängen. 

På den begie påsen så målade jag nu två ögon och en nos med textilpenna. 

På båda påsarna vek jag in kanten längst upp mot avigsidan och strök med strykjärnet för att hålla vikningen på plats. Den turkosa påsen stoppade jag sedan i den beiga, aviga mot aviga. Jag nålade fast öronen och banden och sydde sedan ihop de båda påsarna längst upp. Klart!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback