» MOLNMOBIL TILL PYRET



Jag har pysslat ihop en molnmobil till pyret som nu hänger under sänghimeln över hans säng. Som ni kanske misstänker så är detta en "do not touch" variant på barnmobil :) 

Molnen är gjorda av sån där brun oasis som inte suger upp vatten. Jag skar till moln som jag sedan penslade med trälim som jag blandat med lite vatten och vit hobbyfärg. På så vis fick molnen en hård vit yta som det var lätt att sätta fast bomull på. Jag satte tandpetare som ben när de skulle torka. När molnen torkat så penslade jag dem med trälim och klädde dem med bomull. 



Dropparna är kristaller från en gammal Ikea "kristall krona". Jag har fäst dropparna med fisklina som jag trätt genom molnen. Själva ringen kommer oxå från kristallkronan. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback