» DIY - BABYGYM I TRÄ

Jag upplever att det saknas roliga gym och lekbågar anpassade för just en babysitter så jag har pysslat ihop egna 😃 Alla barn är olika, men Emmett är nöjd en mycket längre stund i babysittern än att liggandes plant på golvet. Detta gym kan man använda både framför en babysitter samt som ett traditionellt babygym med bäbis liggandes under.

Tanken med detta gym är att det ska vara spännande för bebis samtidigt som det är vackert och diskret i ditt hem. Bebisar gillar kontraster därför har jag försökt att skapa tydliga linjer och detaljer utan att för den skull göra avkall på snyggheten 😋

Framför en babysitter:

Man bör tänka på att gymmet inte står för nära bebis så att leksakerna kan nudda ansiktet när bäbis swingar till dem.

Med bebis på golvet:

För att variera mellan de olika lägena så flyttar man enkelt öglan på lädersnöret mellan de två tapparna av trä:

För att göra gymmet stadigt slår man in de medföljande träkilarna i ändarna på rundstavarna med en hammare:



Hej! Har du nå mått eller någon beskrivning hur man gör detta snygga gym?

2017-04-17 // 15:42:34

Jättefint gym du har gjort! Måste bara fråga om du möjligtvis säljer dom? I sånnafall är jag intresserad av att köpa ett. Vill dock hänga på mina "egna" leksaker. Är det möjligt?
Tack på förhand!
Mvh Jenny

2017-04-27 // 08:48:20

Hej! Det här babygymmet är det finaste jag sett!! Hittar inget som kommer i närheten... Har du lust att sälja det så köper jag det väldigt gärna. Maila isf!

Bästa hälsningar
Agnes-Lo

2017-06-11 // 21:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback