» VI ÄR MED HUSBIL!

Här är den. Pärlan från 98! 😃 Några år på nacken men till synes i fint skick. Nu håller vi bara tummarna för att vi har lite tur med den så allt fortsätter att fungera 😃 Vi köpte den på midsommardagen och så här drygt en vecka senare är den piffad, klar och redo att användas 😃


Det är en halvintegrerad husbil. Motor, drivlina och chassi är Fiat, men tillverkaren av själva bodelen är tämligen ovanligt. Viva Troter. Jag har googlat en del och hittar inte mycket information. Men det verkar vara en spansk tillverkare. Internet är ju inte vad det är i dag för 19 år sedan så det kanske kan förklara varför det finns så lite info då tillverkaren uppenbarligen inte finns kvar längre. Hur som helst. Det vi föll för var planlösningen och att man slipper bädda upp varje dag, plus att man kan stäng för till sängen i bak. Pluttis och antingen jag eller Joel sover i bak och den andra sover i alkoven är det tänkt. Vi valde att ta bort ryggkuddarna i bak och att ha det som en säng 24-7 istället. Vad ska man med två sittgrupper till lixom? 😊

Här kommer lite före och efter bilder:

Trä, trä, trä och beige plastmatta. Men allt blir så mycket finare med vitt och grått :)

Luckorna har nya handtag. Kylen har fått vit dekorplast och skivan på sidan som man kan fälla upp och den över vasken är utbytta till ek 😃

Snygg-diskborste från Balders hage och ljuslykta från Iittala. 

Vitt, vitt, vitt. Korgen på skåpet är till för bös och den i alkoven för skor. 

Bordet blev vitt, men dynorna behåller vi som de är. Sjukt krångliga att byta tyg på. För att inte säga omöjliga, men de gjorde sig faktiskt mycket bättre när golvet blev grått. Kuddar från H&M home och taklampa från Ikea. 

Bricka med papegojor på från Indiska, vit bricka från Netto. Trälåda från H&M Home och oljelampa från Balders Hage. 

Soffan bak som blivit säng:

Grå lakarn från Ikea. Ljusslinga från Clas Ohlson. Jag har sytt nya grå gardiner till hela vagnen av två panelängder från Ellos. Den ena längden blev ett draperi och den andra fyra par gardiner 😃 Jag stör mig på de beiga kardborrebanden som sitter på väggarna. Vet dock inte hur jag ska få bort dem för de är häftade med typ 100 stycken pyttesmå häftklamrar. 

Gardinomtag av jute. Kaminen ska bli vit så småningom. 

Toaletten är jättetråkig så den visar jag inte 😝 Jag är jättenöjda med uppfräschningen, men en sak blev inte som jag tänkt mig. Luckorna. Dels så är det mer beiga än stommarna, men värst av allt är att färgen inte sitter bra. Jag har ju sprayat en del med grafittifärg genom åren och den brukar sitta som berget, men inte på dessa luckor tyvärr 😔 Så det blir till att slipa och måla om dem på samma sätt som övrig inredning till hösten. Tills dess har jag med mig en sprayburk i bilen för att kunna åtgärda eventuella skador 😝 



Wow!! Vilken förändring!

2017-07-07 // 14:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback