» DRÖMTÅRTA MED DRÖMFYLLNING

(null)

(null)

Förra veckan hade jag med mig denna drömtårta till jobbet med godaste fyllningen med smak av nutella och jordnötssmör! 😛 Jag höftade lite med ingredienserna, men ungefär så här gjorde jag:

En stycke drömtårta enligt godtyckligt recept

125 gram mjukt smör
125 gram färskost
1 dl nutella
0,5 dl jordnötssmör
2 dl florsocker

1 dl rostade, skalade och hackade hasselnötskärnor

Gör så här:
Baka drömtårta enligt recept och låt den svalna. Vispa ihop alla ingredienser till fyllningen tills den blir fluffig. Bred den över rulltårtan, strö över hackade rostade hasselnötter och rulla ihop. Förvaras i kylen eller äts på studs! 😋


Drömtårtan ser riktigt god ut. :)

2018-03-06 // 22:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback