» KÖPMANSDISK

Så här fin blev köpmansdisken efter tre lager vit färg! Jag är mycket nöjd med mig själv att jag äntligen lyckades knipa en på Blocket! :)
 


Den blev verkligen superfin! Kan du inte förklara hur du gått tillväga och vad du använt för färg osv. Försöker ta mod till mig att måla om våra sängbord;-)

Svar: Hej Jessica! Den här möbeln var obehandlad alltså så behövde jag inte slipa den, men om den hade varit lackad så hade jag gått över den snabbt med sandpapper. Och när jag skriver snabbt så menar jag snabbt, jag har inte tålamod till att slipa allför länge och allt jag har målat hittills har blivit bra utan alltför mycket sandpapprande :o) Först så målade jag den med vattenbaserad grundfärg. Rustas eget märke vilket funkar fint! Sedan så har jag målat den två gånger med Rustas oljebaserade lackfärg. Även denna är helt ok tycker jag :o) Just de ja först så skruvade jag ju såklart bort alla handtag :o) Ett bra tips om du ska måla lite större ytor som denna att använda dig av en liten roller. Den gör att färgen blir jämnare och det går mycket snabbare! Lycka till med sämgborden!
Linda Einemark

2012-11-09 // 19:03:34

Tack för tipsen! :-)

Svar: Det var så lite så :)
Linda Einemark

2012-11-12 // 09:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback