» LAMPA UTAV LJUSLYKTA

God morgon på er i regnet! Igår höll jag på att få ett psykbryt när jag upptäckte att lådorna jag snickrat ihop till spottarna i köket var för korta! Anledningen: ett måttband som inte börjar på noll! Vem fasen konstruerar ett måttband som inte börjar på noll på båda sidorna. Hädan efter så är det jag som enbart anväder tumstocken! Efter att ha surat i två timmar så tog jag tag i mig själv och skarvade i en bit i båda lådorna. Nu är de spacklade, slipade och grundmålade och det blir nog bra trots allt, men jag hatar att göra fel och att behöva lägga en massa extra tid på att ordna upp sånt som borde varit rätt från början.
 
Nu ska jag snart åka in till stan för att ta en fika med Emelie. Blir till att försöka parkera nääära fiket för regnet vräker ner :( I eftermiddag ska vi åka ner till Kållered för att kolla in sommarmöbler. De har tydligen rea nu och det känns som en bra investering till nästa år då en altan förhoppningsvis ska byggas med eller utan bygglov för tillbyggnaden.
 
Lampan här nedan pysslade jag ihop i veckan. Själva ljushuset är köpt på Rusa och sladden på Clas Ohlsosn. Det är sån där sladd som egentligen ska hänga i taket så jag tog bort tratten mot taket och bytte ut kontakten mot den här fiffiga som även den är köpt på Clas Ohlsons. Fördelen med denna är att det är en on/off knapp på och jag slapp skrava dit en strömbrytare på sladden. Tröttnar jag på ljushuset så kan jag ju alltid använda sladden till något annat :)
 
För att få ut sladden så var jag tvungen att borra ett litet hål i huset. Jag tycker det är lite läskigt att borra i metall så det hjälpte Joels pappa mig med. Om ni får för er att göra något liknande, glöm inte att trä sladden genom hålet innan ni skruvar på kontakten, annars blir det inte så bra ;o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback