» SPRAYFÄRG FÖR HEMMAFIXARE

Fy bövelen vilket tråkigt väder det är idag! Blåsigt bara den och regnet vräker ner! Nu ska vi snart åka och käka lunch Andreas och Sandra på Östergård. Sen rullar bilen ner mot Köpenhamn där vi ska spendera helgen. Anledningen? Vi firar tre år tillsammans! Sen fick vi ju ytterligare en anledning i onsdags att fira, nämligen det efterlängtade bygglovet! Så nu kan man äntligen tillåta sig att börja planera på riktigt!
 
Färgerna här nere beställde jag för nån vecka sen på Highlights.nu. Jag har använt den vita till att spraya ett fat och de turkosta till ljusstakarna jag bloggade om för några dagar sen. Färgerna var kanon. Det räckte med ett lager färg för att det skulle täcka (även med den vita) och den rann inte heller! På hemsidan fanns det huuuur många olika nyanser som helt att välja på så jag kan tänka mig att det blir fler beställningar i framtiden. Enda nackdelen jämfört med sprayfärgen från Clas Ohlsons som jag använt mig av tidigare var att denna yrde runt mer så det är en god idé att spray utomhus om du inte vill torka av närliggande ytor från färgdamm. Clas Ohlsons färgen rann å sin sida väldigt lätt och det krävdes minst två lager med färg för att det skulle täcka ordentligt.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback